Roma, un vis implinit cu vacantereduse.ro

Pasiunea mea (transformata in timp in obsesie) pentru Italia in general si pentru Roma in mod special a inceput inca din clasele primare, cand eram foarte pasionata de emisiunea Non e la Rai si de karaoke cu Fiorello, prin ’92-’93. A continuat apoi cu serialul “Un medico in famiglia”, pe care l-am urmarit cu sufletul la gura din ’98 si pana anul trecut. Imi place atat de mult limba italiana incat am ales un liceu unde se studiaza italiana ca limba materna si acolo, printre orele de cultura si civiliatie, geografie, literatura sau Lectura Dantis am invatat sa iubesc Italia si mai mult.

Insa in ultimii ani, de cand am devenit o foodie cu acte in regula, iubesc Italia si pentru bucataria ei incredibila. Si daca va vine sa credeti, pana acum NU am ajuns in Italia. Am avut de mai multe ori rezervare la hotel si chiar biletul de avion cumparat, insa mereu au aparut evenimente neprevazute si a trebuit sa renuntam la vacanta noastra. Insa NU si acum! In sfarsit am gasit vacanta perfecta si saptamana viitoare PLECAM LA ROMA! Scopul e unul si numai unul: sa invat bucataria Romei de la fata locului (cu tot cu degustarile incluse, bineinteles)! Un lucru e cert: oricat ai incerca sa reproduci acasa o reteta traditionala si chiar daca ai toate ingredientele de care ai nevoie, cel mai bine e sa o inveti de la “mama ei”, deci plec la Roma sa invat lucruri noi in materie culinara.

Am inceput din timp cautarile noastre, pentru ca nu am vrut sa lasam nimic la voia intamplarii. Si nu a fost usor, am cerut oferte de la diverse agentii, am cautat pe cont propriu si intr-un final apoteotic, am ales vacanta noastra de pe www.vacantereduse.ro pentru ca, asa cum ii spune si numele, am gasit oferta pentru 5 nopti la Roma (cu mic dejun inclus) si bilet de avion dus-intors (da da, cu bagaje de cala si asa ma bucura foarte mult, pentru ca pot aduce ingrediente noi), toate la un pret foarte foarte bun. Pe langa pretul avantajos si oferta care cuprindea tot ce ne trebuie, mi-a placut ca totul s-a intamplat “de acasa”, fara sa merg la agentii, fara sa imi bat capul, Roma a fost la doar cateva click-uri distanta.

O sa locuim la Hotel Romulus, un hotel de 3 stele, pe care probabil ca l-am fi ales si daca nu era inclusa in oferta vacantereduse.ro, in primul rand pentru ca mi-au placut foarte mult camerele lor, decorate vintage/shabby-chic si serviciile pe care le ofera (daaa, o sa avem internet in camera, asa ca pot sa va scriu seara pe unde am fost, ce am mai facut si mai ales ce am mai mancat). Mi-a placut ca de la aeroportul Fiumicino nu trebuie decat sa luam un tren pana in gara centrala si apoi un autobus, care ne vor lasa exact la hotel: deci e simplu de gasit si e aproape de atractiile turistice. Si daca tot a venit vorba de turism, ca doar nu vom sta in camera toata ziua, hotelul Romulus are un serviciu special de shuttle gratuit, care pleaca in fiecare dimineata de la hotel spre centrul Romei, asa ca vom economisi pe transport banii pe care ii vom da pe inghetata sau panna cotta sau o felie de pizza!

Si acum sa va spun ce am de gand sa vizitez din punct de vedere culinar: am gasit un tur culinar al Romei, care include 9 opriri la unele dintre cele mai faimoase restaurante, producatori de specialitati traditionale, gelaterii sau piete. Am de gand sa cumpar toate ingredientele pe care nu le gasesc la noi sau care au aici preturi imense, nejustificate, cum sunt samburii de pin. Insa am un pic nevoie de voi, cei care ati fost deja in Roma si astept sa imi lasati in comentarii idei de locuri de vizitat, restaurante cu mancare buna, preparate care trebuie musai musai incercate etc. Astept cu mare drag feedback-ul vostru si dati un ochi pe www.vacantereduse.ro si cine stie, poate mergem deodata la Roma!

25 Comments

1. Lavinia

Anul trecut in aprilie si eu am fost la Roma si ne-am cazat la Hotel Romulus. Mi-a placut in special pt ca nu personalul hotelier e fenomenal, nu a fost problema pt noi sa ne comandam pizza in camera.. ba chiar ne-au dat tacamuri :D, dimineata soferului autobuzului hotelului ne-a asteptat pe toti pana cand am coborat si ne-a dus pana gara de unde am luat metroul. Singurul inconenient e ca e putin afara din centru..deci daca vrei sa stai pana tarziu sa te plimbi ori iei taxi (care costa destul) sau daca nu pana la 12 jumatate noaptea circula autobuzul respectiv care te lasa la pod, treci podul si esti in fata hotelului. Aveti grija ca sunt multi tigani pe autobuzul respectiv ca e undeva pe la jumatatea drumui de la gara spre hotel ceva camp de nomazi..evitati sa vorbiti foarte mult romaneste 🙂
    Gata nu va mai innebunesc cu sfaturile 😀
    Drum bun si distractie placuta :*

2. Lavinia

aaa si sa va cumparati de la o edicola sau tabaccherie un pass dinala de 5 zile care e valabil pt toate transporturile in comun (inclusiv trenurile care circula de la o gara la cealalta in Roma). noi ne-am cumparat pt 3 zile si a fost 11 € daca nu ma insel si se merita pt ca pt intoarcere la hotel trebuie sa luati autobuzul si e mult mai convenabil asa plus ca e cam mare Roma sa reusesti sa te plimbi doar pe jos tot timpu, uneori e mai comod sa iei metroul.. 🙂

3. inspiredkitchen

Ah Teo felicitari! Iti doresc o vacanta minunata si o experienta de neuitat! Sa faci multe poze si sa le imparti cu noi!
    Din pacate nu am fost la Roma si nu pot sa-ti spun din experienta ce merita de vazut, dar eu personal sper sa aduci niste retete cu anghinare, acum primavara sunt in sezon. Astept cu nerabdare sa citesc postarile tale!

4. Lavinia, multumesc mult pt tips & tricks 🙂 Orice altceva crezi ca ar fi de folos, te rog sa-mi scrii pentru ca imi va fi de mare folos 😀

La fel si pentru toti ceilalti care au fost la Roma de curand, puteti sa-mi scrieti ce ati vizitat, unde ati mancat bun etc.

Multumesc 😀

5. Anonymous

Buna Teo,
    Am fost acum 2 ani in Roma si iti recomand sa ajungi neaparat la pizzeria Baffetto http://www.pizzeriabaffetto.it/index.asp
    E foarte aglomerat si trebuie sa stai putin la coada sa intri, dar se merita cu prisosinta. Am mancat aici de 2 ori in cele 3 1/2 zile cat am stat 🙂 Sunt doua locatii, am fost in ambele, la Baffetto2 nu ai la fel de mult de asteptat, si sunt aproape una de cealalta.
    Ah, si pe drumul spre Vatican, exista gelaterii old-style, neaparat sa le incercati. Tot aici am mancat cel mai bun sandvis, intr-o chifla ciabatta, cu mozarella si prosciutto. Imi pare rau ca nu mai stiu numele localului 🙁
    Distractie placuta sa aveti!
    Ioana

6. Cosmina

E superba Roma!

Vacanta placuta!

7. http://www.siciliainboccaweb.com/home.html
    spaghete cu cerneala de sepia! o minune! eu am fost la isole di sicilia si de acolo poti sa faci o plimbare pe Gianicolo http://www.time.com/time/travel/cityguide/article/0,31489,1850368_1850304_1850287,00.html
    de unde vezi toata Roma. Merita!!

8. Anonymous

Am fost la Roma, acum multi ani…..inghetata e divina! Pizza….nu mi-a prea placut, doar margherita! Oras mare si aglomerat, multi tzigani, vb putin, haine simple, fara machiaj strident! Atentie unde va tineti banii, actele…oricum, acum 12 ani, era un oras ff scump.

Distractie placuta!

P.S. sa nu uitati cardul european de sanatate!
    Mira

9. Ioana M

Vacanta placuta, Teo! Lasa ca nu esti singura… Daca tu ai fost, presupun, la Baritiu, eu am fost la Balcescu, unde spaniola era la ea acasa, dar nici in ziua de azi nu am ajuns sa vad Spania. :)) Asa ca se intampla… suntem gospodine, mamici…
    Niciodata nu e prea tarziu! Iti doresc sa te simti bine in voiaj.

10. Pop Vasile

La Roma mananci (si bei vinuri) bine cam peste tot. De obicei locatiile "lipite" de obiectivele turistice sunt oarecum jecmaneala, dar e suficient sa mergi o strada mai incolo si e in regula. E o idee buna sa intri in locatiile unde e plin de italieni, stiu ei ce stiu. Rar se intampla sa nu fie cel putin un chelner roman oriunde.
    Si o sugestie, cartierul Trastevere. E cartierul medieval roman, probabil mai putin incarcat cu turisti, restaurantele servesc mancaruri romane mai putin familiare noua, gen coada de bou, anghinare evreiasca, etc (scuze pt traducerile penibile)

11. chiar azi am dat intamplator peste un articol despre Roma (contine si ponturi culinare). m-am gandit ca te-ar putea interesa 😀 http://www.treatsandstreets.ro/2011/11/roma-italia.html

12. açlık oyunları

Thank you

13. Eu inca visez la Roma….sper sa nu ramana doar un vis :(. Articol frumos, poze minunate si mi-am adus aminte si eu de emisiunea lui Fiorello, mai ales ca fugeam la prietena mea care avea satelit si ne uitam la o gramada de emisiuni pe Rai..
    te pup

14. Simona

Ma bucur ptr tine ca in sfarsit reusesti sa-ti indeplinesti acest vis! Si mie-mi place Roma foarte tare si am fost de multe ori acolo (sora mea fiind stabilita de 11 ani in Roma), si chiar zilele astea ne uitam de bilete de avion ptr iunie 🙂
    Probabil ca obiectivele turistice importante le ai deja pe lista.. dar nu rata Vaticanul, caruia iti recomand sa-i rezervi o zi intreaga. In Vatican am mancat una dintre cele mai bune pizza.
    In zona de centru a Romei, toate terasele, restaurantele, pizzerile au preturile mult mai mari, iar la unele se plateste si taxa de masa.
    Si nu rata inghetata… este absolut dementiala.. in orice combinatie!
    Daca doresti mai multe informatii… astept sa ma contactezi, iar eu i le voi cere sorei mele.
    Te pup si-ti doresc o vacanta de vis!

15. Anonymous

Pizzeria "Ai marmi" pe via Trastevere – ne-a fost recomandata de un localnic si am gasit-o mentionata de asemenea in ghidul turistic pe care l-am avut la noi.
    NU trebuie ratata, e o pizzerie cu traditie in Roma. Se formeaza cozi imense, uneori pana in capatul strazii, dar merita!

Mult mai economic este Roma pass, un card in valoare de 25€ ce asigura transport timp de 3 zile din momentul vadidarii si 3 intrari la muzeele din lista (colloseum + forul roman insumeaza 1 singura intrare). Distractie placuta!

16. super postarea !Eu intentionez sa plec in Italia in aceasta vara si abia astept sa te intorci si sa faci un articol a la Teo sa stiu si eu ce am de vazut..eu merg cu masina si vrea sa vad muuuulte….tot cer se poate vedea

17. Anonymous

Draga Teo, daca inca mai esti la Roma, sa stii ca eu lucrez la Roma la un Hotel si anexat e un restaurant foarte vechi cu bucatarie tipic romana…. se gateste foarte bine, asa ca ti-l recomand cu mult drag. Se numeste restaurant Slvi, sau Locanda delle corse… Vacanta frumoasa!!! Irina

18. Anonymous

Langa Fontana di Trevi este o gelaterie+pizzerie care mie mi-a placut foarte mult,si era mereu aglomoerata.Iti recomand sa o incerci daca inca mai esti in Roma :).

19. Alexandra

Buna Teo,
    M-am uitat si eu pe site-ul vacantereduse si am ramas surprinsa de ofertele lor. Vreau sa te intreb daca a fost totul ok, la fel cum era precizat in oferta.
    Multumesc

• Buna Alexandra 🙂 noi nu am avut niciun fel de problema cu vacanta organizata prin ei, totul a mers struna, de la transport si pana la cazare.

20. Mihaela

Poate ar trebui sa cititi si alte pareri : http://www.facebook.com/SpunetiNuAgentieiDeEscrociDreamsTravel.

• Mihaela, vacante reduse au fost resealeri drams travel, ei sunt foarte seriosi, ceea ce s-a intamplat cu dreams travel nu stiu sa spun, insa noi nu am avut niciun fel de problema cand am plecat, nici cu drumul nici cu hotelul.

21. bogdan

am comandat si eu cupoane de reduceri(in numar de 4) de pe vacantereduse.ro
    dupa ce am platit, m-am trezit si eu sa ii verific 🙂
    sunt infiintati din 2011, sunt 2 firme (asta e putin dubios, amandoua din Pitesti, vecine ): una care emite cupoanele si alta care organizeaza excursia.
    salariati:1 !

alt lucru “interesant”: autorizatia de turism este una singura , dar sunt numite ambele firme in ea. interesant..
    si eu m-am gandit ca sa nu fie tzeapa avand in vedere ca sunt 2 firme :una iti vinde si apoi te plaseaza la cealalta, care ori iti impune alte conditii, ori taxe suplimentare, ori iti spune ca nu mai poate desfasura excuria si asa mai departe…si te trezesti fara bani..

am stat cu emotii, dar am primit pe mail contract/cupon comanda/etc, acte car intr-adevar nu iti ofera nici o garantie

ulterior le-am solicitat voucherele , pe care mi le-au transmis

totul a durat 3 zile (duminca am facut plata), iar miercuri am avut voucherele

pentru a fi sigur de calatorie si ca nu ma trezesc inainte cu 2 zile ca nu pot merge in excursie

am trimis un mail la hotelul unde urmeaza sa ne cazam si am primit confirmarea

ca s-a facut o rezervare pe numele meu (le-am trimis scanat voucherul primit)

deci totul este ok. acum astept sa mergem in sejur, dar suntem linistiti avand confirmarea directa de la hotel

am citit si eu pe net ca a mai fost o firma dream travel (deci probabil acelasi sistem)impreuna cu vacantereduse.ro care a tras tzeapa.
    orice este posibil.si eu eram mai linistit, de exemplu, daca site-ul lor avea parteneri agentii mari(nationale si international ) si nu tot o firma de a lor

• Bogdan, apreciez foarte mult comentariul tau, mai ales ca a fost unul obiectiv 🙂 noi nu am avut probleme cu ei,de niciun fel, totul a fost ok 🙂 va doresc o vacanta minunata! 🙂

22. Ionela Paun

Buna, si noi am calatorit cu vacantereduse.ro si totul a fost minunat. De la pret la serviciile oferite….

Ps. Am fost in Istanbul!!