Salata de vinete cu nuci

slata de vinete cu nuci

Joia light sau ziua ACEEA din saptamana in care va aduc o reteta light, usor de pregatit si foarte sanatoasa, care sa va ajute nu neaparat sa tineti o dieta, cat sa mancati echilibrat si sanatos…macar o data pe saptamana! Este si acesta un inceput, sa stiti 🙂

Salata de vinete este una dintre mancarurile mele preferate si, nu va mint, in varianta cu maioneza muuuulta este mancarea mea de suflet. Cred ca am ramas cu “sechele” din copilarie, cand ne serveau salata de vinete la gradinita si era pur si simplu o salata foarte alba (cel mai probabil de la maioneza), care cu siguranta nu vazuse prea multe vinete 🙂 Si salata de vinete alba ne era servita alaturi de ceai de menta, indulcit, foarte indulcit, mult prea indulcit 🙂 Era cea mai mare bucurie a mea pe vremea gradinitei si plangeam acasa de fiecare data cand faceau Buni sau mama o salata de vinete ca la carte pentru ca…NU ERA ALBA! 🙂

Azi va aduc o salata de vinete care nu e alba, nu are maioneza, are doar foarte putin ulei de masline extra-virgin, pe care l-am adaugat la rece, adica nu e deloc prajit. Combinatia cu nuci si patrunjel este exceptioanala, un gust inedit 🙂

salata de vinete cu nuci

In fiecare joi, il avem alaturi de noi pe Romica Bocsa, antrenor de fitness, pasionat de sanatate si tatic de fetita frumoasa, care ne spune una-alta despre reteta si ne indruma spre sport si antrenamente care sa ne ajuta sa ne pregatim corpul (si sufletul) pentru vara. Pe Romica il gasiti la Fitness pentru sanatate si pe blogul lui Sport Inclusive.

Ce spune antrenorul despre reteta de azi – Salata de vinete cu nuci?
  • vinete cu nuci 🙂  imi e pofta deja… Din ingredientele folosite, remarc un aport serios de grasimi bune: ulei de masline si nuci si o vad ca si gustare cand ti se face foame intre 2 mese principale. Grasimile bune taie pofta de mancare (mai bine spus pofta de ciugulit prostii), taie pofta de dulce J
  • ca si valori nutritionale: carbohidrati mai deloc, doar din vinete dar putini. Proteine doar din nuci…dar putine iar grasimi 15 ml din ulei si cateva grame din nuci. Per portie maxim 170-180 calorii, deci pe o felie de paine prajita cred ca e „pansament”.
  • ca si concluzie: salata de vinete cu nuci eu o consider „hrana pentru creier”. Se cunoaste „bucuria” creierului cand mancam grasimi bune asa ca merita consumata macar o data pe saptamana!
  • ca si exercitii, va recomand un TABATA pt azi: http://www.sport-inclusive.com/vara-aceasta-se-poarta-antrenamentul-tabata/

salata de vinete cu nuci

Ingrediente pentru 2 portii

  • o vanata mare
  • 2 linguri (30ml) ulei de masline extra virgin
  • 50g nuci
  • 2 linguri patrunjel
  • 1/2 ceapa alba mica
  • 2 catei de usturoi
  • sare roz de hymalaia
  • piper dupa gust

Cum pregatim Salata de vinete cu nuci?

  1. Coacem vanata pe plita sau in cuptorul incins la 180°C timp de 35-40 min sau pana vanata este moale.
  2. Trecem vanata coapta pe sub un jet de apa foarte rece, apoi o decojim.
  3. Scoatem pulpa de la vanata si o tocam foarte fin, cu un cutit de lemn.
  4. Amestecam vanata coapta, uleiul de masline, patrunjelul taiat marunt, nucile tocate grosier din cutit, ceapa tocata marunt, usturoiul trecut prin presa, sare si piper dupa gust.

 

salata de vinete cu nuci

Salata de vinete este ideala alaturi de Piadinele din faina de alac, alaturi de paine integral toast, painici de secara, dar si ca sos pentru paste integrale, intr-o salata rece. Pofta buna!

VN:D [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Un comentariu

  1. Aiaiai, iubesc salata de vinete, dar nu m-am gandit niciodata s-o fac asa. De-abia astept s-o incerc

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*