Concediu la Baile Felix

concediu baile felix

Anul acesta planificasem un concediu undeva la apa, in Grecia sau in Antalya, preferata mea. Intre timp, lucrurile s-au complicat, pentru ca, nu-i asa, traim intr-o lume ingrozitoare, in care razboaiele si atentatele se pare ca nu se mai termina niciodata 🙁 Pentru ca rusii nu mai merg in Antalya si in Turcia in general, preturile pe Grecia au explodat efectiv si un concediu pentru o familie de 3 omuleti, la 3-4 stele (4 stele in Grecia fiind departe, foarte DEPARTE de ce inseamna 4 stele in Turcia) cu maxim demipensiune si avion, ajunge udeva la 2500 de euro, bani pe care nu i-as fi dat pe un concediu anul acesta, recunosc. Antalya, iubita mea Antalya se pare ca e mai mult decat inaccesibila pentru noi anul acesta. Da, stiu, toata lumea ne spune sa nu ne fie teama de teroristi, ca ei asta isi doresc, sa ne fie teama si sa semene teroare. Ei bine, eu nu sunt atat de curoajoasa pe cat as vrea sa fiu sau pe cat ni se cere sa fim, asa ca, dupa antentatul de pe aeroportul Ataturk si dupa lovitura de stat…mi-e teama sa mergem in Antalya, desi imi doresc din tot sufletul. Si uite asa, pentru ca vacanta in Turcia s-a anulat in ultimul moment (noroc ca eram doar in tratative si nu am apucat sa platim) am decis foarte last-minute sa mergem local, aproape de casa dar totusi intr-un loc cu muuuulta apa – Baile Felix.

Daca nu stiti unde sunt Baile Felix si care este treaba cu ele, sa stiti ca Baile Felix este o statiune cu apa termala, foarte aproape de Oradea, in judetul Bihor. Cu toata rusinea  trebuie sa recunosc ca nu am fost pana acum la Felix. Am fost la Baile 1 Mai, care sunt langa Felix, tot cu apa termala. Stiu ca poate un concediu in tara si mai ales intr-o statiune termala vi se poate parea asa, cam prea “pentru varsta a-3a”, dar sa stiti ca noi am avut o saptamana chiar faina si pentru copii, Baile felix sunt un deliciu. Ca sa nu ma lungesc foarte mult, o sa va povestesc in 5 puncte cate ceva despre concediul nostru.

1. TRANSPORTUL – daca aveti masina personala, sunteti minunati si va admir, asta venind de la un om care a facut scoala de soferi de 3 ori si inca nu si-a facut curajul necesar sa isi ia carnetul. De frica. De frica sa nu fac rau cuiva in trafic sau sa nu ne faca altii rau. Am “doar” 31 de ani si o viata inainte, poate pana la urma, reusesc sa fac si scoala de soferi. Daaaar, sa revenim 🙂 Daca aveti masina personala ajungeti la Felix foarte usor, nu are sens sa va dau eu indicatii de GPS. Dar, daca nu aveti masina, sa stiti ca puteti merge cu autocarul sau cu trenul, nu e niciun fel de problema. Din Cluj si pana in Baile Felix, biletul de autocar costa 30-35 le si face cca 3 ore. Puteti lua autocarul sau trenul pana in Oradea, iar de acolo si pana in Baile Felix exista transport in comun, autobuzele circula din 15 in 15 minute si costa 3 lei un bilet de o persoana. Taxi din Oradea si pana in Baile Felix este undeva la 30-40 lei.

2. CAZAREA – n-am sa va povestesc despre hotelurile mari, “comuniste” care arata la fel cam si acum si sunt de o tristete coplesitoare. Hotel Crisana, Hotel Poenita sau altele de gen arata ca si cum timpul ar fi stat in loc si suntem tot in anii ’70-’80, dar partea buna este ca acolo se cazeaza persoanele si batraneii care merg cu bilet prin sindicat sau de la medic, care au cu adevarat nevoie de tratament la bai termale si deci, pentru ei, aceste hoteluri sunt o binecuvantare. Sunt si hoteluri de 4 si 5 stele, cum sunt Lotus Spa sau President, dar si foarte multe pensiuni si cazari la persoane fizice, inclusiv cu posibilitatea de a inchiria un apartament complet utilat, perfect pentru familii care au astfel pace, intimitate, liniste si mai ales o bucatarie in care isi pot gati linistiti 🙂 Daca va cautati cazare, puteti sa va faceti o idee pe Turist Info.

Noi am stat la Vila Alisia in Complex Verdi. Am avut 2 camere duble, in restul vilei au mai fost 2 familii dar a fost perfect ok, vila este mare, nu ne-am calcat pe picioare, totul a fost ok din acest punct de vedere. Complexul Verdi este foarte fain ca si concept: o piscina destul de mare, un restaurant si de jur imprejur vile pentru familii. Doar ca nu e chiar ca in poze si impresia generala este ca a fost foarte frumos cand s-a construit, acum niste ani si de atunci…nimeni nu a mai investit nimic. Am inteles ca fiecare vila ar avea un alt proprietar/administrator si se poate sa fie asa pentru ca eram intrebati la piscine de la care vila suntem si in functie de asta plateam sau nu la piscina. Da, desi piscina este din complex si vilele la fel, se platesc 20 de lei/zi pentru adulti si 10 lei pentru copiii mai mari de 7 ani, in fiecare zi. Destul de mult, as spune, in conditiile in care biletul la strandul mare din Baile Felix – Apollo – costa 30 de lei si posibilitatile de distractie in apa sunt mai mult mari, fiind un aqua park (in masura in care acest termen poate fi folosit in Romania) si sunt totusi niste tobogane pentru copii. Deci da, 20 de lei pe zi piscina. Sau, fiind cazari la Complexul Verdi am putut cumpara vouchere la Aqua Park President, cu 30 de lei de adult si 15 lei pentru copii. Asta ca sa va faceti o idee care sunt preturile si la ce sa va asteptati daca doriti sa mergeti in vacanta acolo 🙂 Oricum ar fi fost din punctul nostru de vedere, ca adulti, pentru copii a fost GENIAL si Luca s-a simtit extraordinar, deci nu am regretat nicio clipa ca am mers acolo. Dar “bucataria coplet utilata” a constat in 2 oale din care una rupta si indoita, cateva farfurii si pahare, un frigider absolut infect, pe care l-am spalat in 3 ape ca sa il folosim si niste tacamuri…mai bine nu povestim 🙂 Am inteles ca unele vile din complex sunt renovate complet, asa ca alegeti cu grija vila.

concediu baile felix

3. MANCAREA. Aici o sa va povestesc putin mai mult, nu despre ce ne-am fi gatit noi, pentru ca nu am facut mai mult de un gratar (fiecare vila din complex are propriul ei foisor si gratar, pe care, dupa o dezinfectie si o curatenie de minim o ora in care regreti ca ai avut vreodata ideea de a face gratar, le puteti chiar folosi) dar o sa va spun cam ce am incercat noi in saptamana la Felix.

PIZZA – am incercat pizza de la Club Art pentru ca ne-a fost recomandata de cei care au mai fost la Baile Felix, asa ca am comandat pizza, 3 bucati. A venit o pizza delicioasa, de care ne-am bucurat si noi si copiii si totul a fost minunat, ne-am promis noua insine ca vom merge si la restaurant cand ajungem in centru. Experienta la restaurant a fost insa dezamagitoare. Desi m-am entuziasmat intial la vederea uleiului de masline cu ierburi si a uleiul picant, facute in casa, m-am dezumflat la fel de repede cand a venit comanda, dupa care am asteptat foarte mult si mereu se uitau lucruri. De exemplu, am cerut doua ciorbe de burta, cu paine si smantana fiecare, am primit paine doar pentru una. Am mai cerut paine si smantana, ni s-a spus “imediat!” dar nu le-am mai vazut niciodata. Apoi a venit pizza, am luat Pizza 4 carni si Pizza 4 stagioni, amandoua erau la fel de prost facute: un blat atat de subtire si moale incat abia puteai sa il tai cu cutitul, daramite sa poti tine felia de pizza in mana. Nu stiu ce s-a intamplat, nu stiu daca intamplarea de la restaurant sau cea de la livrare a fost “adevarul adevarat” despre pizza de la Club Art, cert este ca am fost dezamagiti, de servire, de mancare si, ca sa fie “meniul complet”, la desert au venit niste papanasi mega obositi, cu un gust puternic de faina si foarte uleiosi si care, in locul smantanii clasice, aveau un sos cu smantana dulce, total nepotrivit si o lingurita, da, una, de dulceata. Si, apropos de smantana dulce, nu pot sa nu spun ca in meniu, toate preparatele pe baza de smantana dulce, sosuri, paste etc avea specificat “smantana cucina”, ceea ce ma duce cu gandul la smantana vegetala, care nu are nimic in comun cu smantana dulce pentru gatit. Pacat de locatie care este mai mult decat frumoasa, pacat de pizza pe care am comandat-o la cazare si a fost absolut delicioasa…

concediu baile felix concediu baile felix concediu baile felix

MANCARE TRADITIONALA. La capitolul acesta am fost indrumati (foarte bine de altfel) catre restaurantul Rustic, care este exact in centrul statiunii si care nu a dezamagit. Am mancat acolo de 3 ori, de fiecare data mancarea foarte buna, proaspata, servirea ireposabila. Am mancat o tochitura exceptionala, cu mamaliguta si ou ochi, cu salata de muraturi asortate sau salata de varza de, vorba ardeleanului “si mori!” Cert este ca am facut rost si de reteta si, daca doriti, putem sa o pregatim si noi aici pe blog. Da, tochitura aceea a fost MORTALA! Ciorba de burta a fost minunata, atat pot sa spun! Smantana servita alaturi? O smantana aredeleneasca din aceea in care lingura sta dreapta. Bun, bun, bun! Scarita la cuptor putin uscata pentru gusturile mele, dar foarte buna per total, cartofii prajiti cartofi pe bune, curatati si taiati de un omulet si nu din cei congelati. Spaghetti Bolognese, preferatele lui Luca nu au dezamagit nici ele, desi nu era carne de vita, sunt aproape sigura, au fost foarte bune si Luca le-a devorat. Iar desertul, papanasii? Da, asa trebuie sa arate niste papanasi la un restaurant iar gustul a fost pe masura aspectului. O alegerea foarte reusita Restaurantul Rustic, mancare buna, personal dragut, locatie faina, chiar daca nu la fel de frumoasa ca la Club Art. De remarcat ca am mancat o salata cu pui in care, spre suprinderea mea, puiul era mai mult decat salata verde, un lucru rar intalnit in restaurantele de genul acesta.

concediu baile felix concediu baile felix

PORUMBUL. Fiind in plin sezon, porumbul a fost gustarea de care ne-am bucurat cel mai mult. In Baile Felix gasiti porumb la orice colt de strada, porumb fiert sau copt, acolo pe loc. Da, iti puteai alege porumbul direct de pe gratar si il mancai fierbite si proaspat. Porumb fiert – 3 lei, porumb copt – 4 lei. Minunat!

concediu baile felix

PLACINTA DE BIHOR – PLACINTA INTINSA – o placinta absolut delicioasa, pentru care se face o foaie de aluat foarte foarte subtire, care se intinde pe o panza curata si se lungeste si se lungeste cu mana pana acopera toata masa. Se pune apoi umplutura, care poate fi dulce sau sarata, cu mere, dovleac, branza si ce mai aveti la indemana, apoi se ruleaza cu ajutorul fetei de masa pe care a fost intinsa si apoi se coace, rezultand o placinta in forma de U, absolut delicioasa. Ai spune ca e un strudel, insa nu se folosesc foile de plainta cu care suntem obisnuiti din comert. Placinta intinsa a fost un alt hightlight al concediului nostru siiiii am primit si reteta, asa ca abia astept sa o impart cu voi aici pe blog!

INGHETATA IN KURTOS KALACS – ati crede ca e un deliciu, nu? Ei bine, asa ma crezut si eu! Ce poate fi rau in aceasta cobinatie? Ce poate fi gresit? Ei bine…tot! A fost o dezamagire completa, care, din pacate, a costat 12 lei. Kurtos kalacs-ul a fost ingrozitor de tare, mi-a dat impresia ca a fost congelat. Apoi, desi eu credeam o sa il umple pur si simplu cu inghetata delicioasa si cremoasa, toata treaba s-a dovedit a fi un fel de “shaworma cu de toate” – frisca din tub, turnata fara mila in interior, cam pana la jumatate. Apoi o lingura de Finetti sau alte sosuri la alegere. Apoi fructe din compot sau fructe congelate, tot la alegere, apoi inghetata, apoi un toping turnat dintr-o sticla de plastic, sintetic si ingrozitor, apoi o napolitana. Oribil. Inghetata din cea facuta din praf, la aparat, fara gust, fara aroma, cu ace de ghiata. Am aruncat totul fara niciun regret, poate singurul regret a fost ca oamenii acestia au reusit sa transforme doua din deserturile mele preferate, inghetata si kurtos kalacs, in ceva necomestibil.

4. ACTIVITATI DIVERSE – in afara de baie si plaja, cam putine lucruri de facut, dar sincer, nu am simtit asta, pentru ca am petrecut toata ziua la plaja si la in apa cu cei mici, iar seara mergeam in centru la plimbare, la cina si la un desert, deci nu as spune ca ne-am plictisit. Ideea acestei mini vacante a fost distractia cu cei mici si ne-am bucurat de ea, prea putin ne-am gandit ca pentru adulti nu este mai nimic de facut seara. Frumos este tot peisajul in sine, foarte bun aerul si de vazut musai este lacul cu nuferi. In mijlocul statiunii este un parc mititel, in care troneaza un lac alimentat cu apa termana, in care e plin de lotusi, nuferi si broscute testoase. Foarte frumos! Tot acolo si o casuta in care ar fi trebuit sa fie carti, casuta “Carti si ganduri bune”, din care cartile au disparut dar cu siguranta au ramas gandurile bune 🙂

concediu baile felixconcediu baile felix IMG_20160710_205602

5. STRANDURILE – noi am stat la piscina din complex, e mult mai intim si mai safe pentru famiile cu copii si daca vilele din complex lasa de dorit la capitolul curatenie, in piscine treaba e altfel, piscinele se golesc si se spala in fiecare noapte, ceea ce e minunat.

AQUA PARK PRESIDENTeste un strand mare, cu 3 tobogane pentru copii (nimic spectaculos pentru adulti, dar copiii s-au simtit extraordinar”, o piscina mai mica si mai multe bazine interioare. Destul de mare dar bine organizat, cu bar exterior si interior, dar foarte foarte aglomerat in weekend. Noi am fost o singura data si am nimerit duminica, a fost un haos total, om in om, ceea ce era de asteptat. Preturile mari, intrarea 45 de lei pentru adulti, 30 de lei cu voucherele de reducere pe care le-am primit de la cazare. Un porumb fiert (da da, am o fixatie)5 lei, cu mentiunea ca nu era porumbul clasic, romanesc, ci porumbul perfect, tras la boloboc, care mi-a inspirat porumbul congelat, de import. De mancat nu am mancat acolo, deci nu am ce sa va povestesc. Cu siguranta situatia sta altfel in timpul saptamanii. Sau eu asa sper. Piscinele interioare foarte faine, este un loc in care nu te plictisesti, sunt si activitati pentru copii, Zumba in apa, dans, concursuri.

STRANDUL APOLLO sau strandul mare din Baile Felix a fost renovat in 2009 am inteles, este curat din cate am vazut, sunt 6 bazine, 3 bazine mai mari, un bazin cu valuri si doua bazine pentru copii, toate cu apa calda, termala. Sunt renovate chiar frumos, nu am ce sa spun de rau, desi ma stiti de carcotasa 🙂 Intrarea pentru adulti este 30 lei, aici nu sunt vouchere de reducere, cel putin eu nu stiu sa fie. Exista si tobogane, 3 la numar, dar si un teren de volei si unul de mini-fotbal. In interiorul strandului sunt piscinele acoperite, tot cu apa termala. Spre deosebire de President, oferta de mancare si snack-uri este mai variata si mai accesibila ca pret. Per total, numai de bine si asta o spune mama Lucia, mai carcotasa din fire decat mine 🙂

La final, ca o concluzie, a fost un concediu perfect pentru copii si chiar si pentru noi, am incercat sa ne deconectam de toate si pentru cateva zile sa ne bucuram de apa termala si de soare. Ca norocul, nu incepuse inca Electric Castle si deci…am avut numai soare, fara strop de ploaie (gluma inocenta, da?). Si, ca sa terminam intr-o nota de veselie, nu om gasi multe lucruri in Baile Felix, dar cu siguranta am gasit faimosul “ruj verde”, pe care il stiti cu totii, sunt sigura, de la mamele voastre, rujul acela cu miros specific, dulceag si innecacios, care pe buza se transforma miraculous intr-un ruj rosu aprins, rujul verde in ambalaj auriu, de plastic ieftin. MI-NU-NAT!

6 Comments

1. veronica

ma bucur pentru voi ca v-ati simtit bine,noi inca nu am ajuns anul asta la Felix dar inca nu este timpul pierdut
    cum este la 1 MAI?Inca nu am ajuns acolo si as vrea sa stiu daca ai fost multumita de serviciile lor
    anul trecut am fost in Felix
    va pupam si sa auzim numai de bn

2. :))) ce de peripetii! Frumoasa vacanta si cu amintiri!

3. Nici noi nu suntem asa curajosi incat sa plecam acum in Turcia, desi ne-am propus. Desi ne-am planificat sa mergem in Grecia in vara asta, nu stiu niic acolo daca vom ajunge…din aceleasi motive. Dar, sanatosi sa fim ca le ducem pe toate! Si da, si la noi se poate sa petreci frumos si bine, important e sa imparti toate momentele astea cu cei dragi. Frumoasa vacanta ati avut si ma bucur ca ai ales sa ni le impartasesti!

4. Daiana Vereb

Rujul alaaaaaaaa! Vaaaaaaaai trebuie sa-i arat la mama!!! 🙂 Nu credeam ca se mai fabrica.

5. Ce de poze ai facut la mancare. M-a pocnit pofta de pizza, inghetata, etc! 🙂

6. Teo, trebuia sa incercati si piscina de la Intermational. E mai scump, dar e mai liniste.